Tuesday, November 6, 2012

Aku Terima Nikahnya....

It's not just a word.. Not just 3 little words..

Aku Terima Nikahnya... Semua isteri yang tengok filem nie mesti Feeling lebih kan  :)



When i post it to my FB Wall, kwnnya menjawab " Bini ko paksa tengok gak ke ?? " What do u mean by TERPAKSA Bro ???? Dulu masa bercinta there's no istilah TERPAKSA kan ?? semuanya rela belaka... U Guyz just being so SARCASTIC.

Most isteri yang tengok feelingnya terlebih kerana itulah kemahuannya.. itulah kehendaknya...itulah imiganasinya... itulah yang kamu tak beri! You guys just tak dapat tangkap and dont want to understand betul tak!

Someone prnh bertanya, You tak malu ker share abt your life, ur history ..ur story to others? to the blog ?? Itukan privacy.. I said " No ! ..i tak malu.. i was sharing my feeling to all isteri and mothers out there! i was releasing my stress to the blog...I'm giving others semangat by saying that you are not ALONE.. semua orang ada masalah..ada ceritanya...I Said " U like it, jst read it.. U Don't ? Tak perlu baca.. My Blog , My Place.. Suka hati ku... "

Setiap pasangan berkahwin akan lalui masa gelapnya.. tak kira diawal, ditengah atau diakhir perjalanannya... Allah yang menentukan segalanya... Jangan riak jika anda bahagia diawalnya, kerana mungkin di akhirnya anda kecundang. Jangan sedih kalau segalanya gelap dipermulaannya krena mungkin tengah dan akhirnya terang bercahaya. For us, gelapnya diawal, tengahnya manis..akhirnya ? Allah sahaja yang tahu..masih panjang lagi perjalanan kami...

Back to the film.. banyak scene dlm nie yang berlaku realitinya...

Your cinta hati might not be in the car accident scenario macam dlm film nie sehingga hilang ingatan, tp pd saya sama sahaja .. Suami ada satu ketikanya Hilang Ingatan bahawa dirinya telah berkahwin..telah mempunyai anak.. Scenario saja yang berbeza dr filem tp konsepnya sama saja. Suami akan Hilang Ingatannya..  :)

"Lisa, akan diam lepas nie.. Lisa dah penat bang.." antara skrip dlm film ini..
Yes, i've been there. Tahap yang dah penat.. Pls guys, kalau dah sampai tahap ini, our expectation to u guys dah tiada.. kami dah tiada lagi perasaan luar biasa tue... kami dah penat menanti sesuatu yang dah lama diingini...Saya penat untuk menjadi orang lain hanya untuk mu.. penat untuk menjadi orang lain hanya untukmu... penat menanti keajaiban dari mu.. penat menanti semua janjimu..penat menanti kepulangan mu... penat menanti gambar yang dikau janjikan tujuh tahun lalu...Abang, saya dah penat..dan saya tidak akan bercakap lagi perihal tue...

Saya tahu level saya... saya dah lama sedar... TQ Allah kerana bukakan mata ini untuk tidak lagi mengharap.. Aku hanya mengikut aturan Mu saja kini.. Kekanan kiri ku DIKAU yang tentukan...

Seorang ustaz pernah berkata pd saya, Expectation seorang isteri terlalu tinggi pada suaminya.. Yes, it's true Ustaz. Kerana suami itu sahabatnya...nyawanya.. hatinya..jantungnya..Imamnya.. Pelindungnya...Syurganya..Segalanya buat isteri. Salahkah kami ada High Expectation pada suami ? kami tak minta banglo emas, tak minta duit berjuta... tidak minta berkepit 24x7, kami hanya perlukan sedikit saja. High Expactation kah itu? Jika hilang expectation isteri, maka tiada apa lagi nak diharapkan... hanya mengikut kehendak takdir saja..

Macam-macam yang didengarnya...Kenapa dok hotel, mahal je....dah bayar hotel mahal2 tue, nk balik tido la... Kenapa perlu perli kata sebegitu? Duhai hati, sila bersabar lagi.. Kenapa perlu buat begitu? Tak sayang duit?? Gila la kalau tak sayang.. ! Bukan nak menunjuk diri ini senang atau banyak duit... bukan kerana berlagak.. Kerana saya ada MARUAH . Saya tidak mahu lagi maruah dipijak.. maruah dihina.. kerana saya sedar saya perlu berdiri atas kaki sendiri.. Maruah saya dipijak tanpa pelindung.. mana pergi pelindung saya? ntah, saya pun mencari jawapan tue...Pada yang mengata, Ya Allah, tuhan sahaja tahu perasaan ketika itu.. muka tersenyum tapi hati terobek.. As mention, takperla... saya jumpa kalian bukan selalu.. cakaplah apa saja.. daku redha...

Maafkanku, kepala anakku banyak terpahat dalam gambarmu...  :) sakit gak jiwa bila ada mulut yang berkata... anak saya lasak.. memang tak reti dok diam... jadi tak perlulah berbincang hingga ke gegendang telinga saya.. saya faham... takper, saya diam sahaja.. Saya dah penat melayan segalanya... Saya hanya boleh mencuba untuk puaskan hati semua orang...mengikut kemampuan saya.. tidak lebih dari itu kerana saya juga ada hati dan perasaan ...

Walaupun jasad disana, tapi hati rasa nak jauh lari.. setiap langkahku terbayang 1 Muharram itu... aku hanya manusia, dan bukannya nabi.. masih mencuba nak menerima.. tapi masih belum berjaya... Tapi tetap akan kucuba... memadam 1 Muharram itu dari ingatanku...

# Nukilan ini tiada kena mengena pada yang hidup atau yang mati... Pada yang terasa, saya mohon maaf.. ini adalah coretan dan imiganasi ku sahaja...


Ku kesali diriku tuk menyayangi dirimu
Kata-kata manismu buat aku percaya kamu
Tak pernah sekalipun membelakangimu
Sumpah janji setiaku hanya untuk hanya dirimu
Mengapa kau berubah cobalah untuk setia
Dan hanya pendam rasa tiada kasih tiada cinta
Biarkan aku terus terluka biarkan tersiksa
Sampai bila pun tiada gunanya
Kau hanya kan mendamba
biarkanlah terus terluka
biarkanlah terus terluka



No comments:

Post a Comment